×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 8 خبر
مهندس حمزه پور به عنوان مدیر عامل جدید آبفا هرمزگان معرفی شد

به گزارش تجارت جنوبآنلاین،امین قصمی، مدیرعامل سابق شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در این مراسم با بیان اینکه امیدوارم به رویای توسعه در مناطق محروم هرمزگان رنگ تحقق بخشیده‌باشیم گفت: این اتفاق بدون همکاری مسئولان خدوم جمهوری اسلامی میسر نمی‌شد.

وی در ادامه ضمن ارائه عملکرد خود در دوران مسئولیت خود اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌های شدید در حوزه آب استان هرمزگان، هدف ما دستیابی به منابع آبی پایدار در سطح استان بود.
قصمی در خصوص تامین آب بندرعباس و بندرخمیر چالش اصلی عنوان کرد: بهره‌برداری از طرح تامین آب بندرعباس و بندرخمیر یکی از اقدامات مهم آبفا در این سال‌ها بود تا مردم این دو شهر ذره‌ای احساس کمبود در این زمینه نداشته‌باشند.
وی اضافه کرد: امروزه بندرعباس یکی ازشهرهایی است که پایداری خوبی در زمینه تامین آب آن وجود دارد و تامین آب این کلان‌شهر از آب‌های سطحی و زیرسطحی به سمت شیرین‌سازی آب سوق داده‌شد.
وی افزود: در این مدت برای تمام شهرهای استان هرمزگان طرح جامع تامین آب تعریف شد و نجات شهرستان بستک جناح و ۲۶ روستای دیگر از بی‌آبی با انتقال آب چارک بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان اجرا شد.
قصمی با اشاره به استفاده حداکثری از آبشیرین‌کن یک میلیون متر مکعبی گفت: مسئله کمبود آب در خمیر  که با کمبود جدی آب مواجه بود، در حال حاضر وجود ندارد و در رضوان نیز به زودی پروژه بهره‌مندی از آب پایدار انجام و این موضوع حل خواهدشد.
وی توضیح داد: در حوزه فاضلاب اتفاقات بسیار خوبی افتاد، اعتبارات بسیاری برای حل مشکل فاضلاب بندرعباس درنظر گرفته‌شد و با همکاری مسئولان عالی استان توانستیم برای اولین بار در کشور صنایع غرب کشور را ملزم به استفاده از پساب شهر بندرعباس و استفاده آن در صنعت کنیم.
قصمی افزود: فاضلاب شهر میناب، تیاب و خمینی‌شهر نیز در آستانه بهره‌برداری هستند.
وی در پایان اظهار کرد: یکی از نفاط قوت شرکت آبفای هرمزگان نیروی انسانی باثبات و متخصص آن است.
مسعود خشایی، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی آب و فاضلاب کشور هم در این مراسم ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های قصمی گفت: بیشترین ظرفیت آبشیرین‌کن را در استان هرمزگان داریم و طرح‌های توسعه‌ای دیگر هم در همین راستا در حال انجام است.
وی افزود: کارهای ارزشمندی در حوزه آب و فاضلاب استان هرمزگان در زمان مدیریت آقای قصمی انجام شده‌است.
خشایی توضیح داد: در شهرها حدود ۱۰۰ درصد جمعیت در معرض آب شرب سالم و بهداشتی قرار دارند و در روستاها هم حدود ۹۰ درصد جمعیت در این وضعیت قرار دارند.
وی اضافه کرد: وزارت نیرو از محل منابع مختلفی که برای استان مشخص شده، طرح‌های توسعه‌ای مختلفی را برای هرمزگان در نظر گرفته است تا روستاهای بیشتری تحت پوشش تامین آب قرار گیرند و بتوانند به‌صورت تمام و کمال از آب شرب استفاده کنند.
خشایی در پایان هم گفت: آقای حمزه‌پور توانمندی و ظرفیت زیادی داشتند و در استان بوشهر کارهای ارزشمندی را انجام دادند و امیدوار هستیم با همان جدیتی که تاکنون داشتند کار را جلو ببرند.
عبدالحمید حمزه‌پور، مدیرعامل جدید آب و فاضلاب هرمزگان هم در پایان مراسم ضمن تشکر از تلاش‌های قصمی گفت: کار در حوزه آب شرب کار سختی است و از بندرعباس تا غرب استان مثل پارسیان تقریبا هیچ آب شیرینی یافت نمی‌شود و می‌بایست آب‌شیرین‌کن‌ها را در ایم مناطق توسعه دهیم.
وی افزود: کارهای خوبی در زمینه شیرین‌سازی آب دریا انجام شده‌است و آب بسیار گرانی است.
حمزه‌پور توضیح داد: بنابراین در استفاده بهینه از این آب باید توجه داشته‌باشیم چرا که در یک کشور کم‌بارش و خشک زندگی می‌کنیم و باید خودمان را با این شرایط اقلیمی وفق دهیم.
وی با اشاره به معضل فاضلاب اضافه کرد: یکی از آرزوهای من این است که روزی دیگر پساب وارد دریا نشود و کتر خلاقانه‌ای هم در این زمینه انجام شده‌است و می‌بایست این پروژه عظیمی که آغاز شده‌است با کمک دیگران انجام شود.
حمزه‌پور اظهار کرد: شاخص عملکردی ما رضایتمندی مردم و تکریم ارباب رجوع است و زمانی که منابع انسانی ما راضی باشند، زمینه رضایتمندی مردم هم فراهم خواهدشد.
وی در پایان با بیان اینکه آب یکی از نیازهای اساسی انسان است، گفت: تامین آب شرب مناطق مختلف کار بسیار بزرگی است و من به آن افتخار می‌کنم و امیدوارم بتوانم ادامه‌دهنده راه آقای قصمی و دیگر بزرگواران باشم
به نقل از صبح ساحل

برچسب ها :