×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
فرزند آوری در جامعه نیازمند فرهنگ سازی و تغییر نگرش ها است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،دکتر احسان کامرانی در جلسه کارگاه جمعیت استان با گرامیداشت روز عرفه و تبریک فرا رسیدن عید سعید قربان، با اشاره به اهمیت مشارکت فعال مدیران در جلسات قرارگاه جمعیت استان، عنوان کرد: با توجه به اینکه فلسفه تشکیل قرارگاه جمعیت در کشور و استان ها اتخاذ تدابیر عملیاتی در حوزه جمعیت است مدیران با اهتمام ویژه در جلسات قرارگاه مذکور شرکت کنند.

وی در همین خصوص افزود: تشکیل منظم جلسات قرارگاه جمعیت مورد تاکید ویژه استاندار محترم استان است و یکی از ملاک های ارزیابی عملکرد مدیران مشارکت آنها در جلسات تخصصی و تصمیمات استانی است تا خروجی تصمیمات این جلسات در جامعه ملموس باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: استان هرمزگان در زمینه جمعیت نیازمند تدوین برنامه مدون میان مدت و بلندمدت است تا اهداف در این حوزه محقق گردد.

کامرانی گفت: دستگاه های اجرایی برنامه های تشویقی که در حوزه جوانی جمعیت پیش بینی شده است را با حساسیت ویژه پیگیری و دنبال کنند.

وی اظهار داشت: قانون جوانی جمعیت راهبرد دستگاه های اجرایی در پیگیری تحقق اهداف جوانی جمعیت باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: انجام کارهای پژوهشی و مطالعاتی در حوزه جمعیت برای ریشه یابی مشکلات در این بخش ضروری است.

وی افزود: انجام کارهای پژوهشی نیازمند آمار، اطلاعات و داده های دقیق است و ضروری است دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی در این بخش مهم ورود کنند.

کامرانی تصریح کرد: با توجه به اهمیتی که جمعیت در توسعه و پیشرفت کشور دارد سیاست گذاری و برنامه ریزی در این بخش از اهمیت کلیدی و راهبردی برخوردار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، اطهار داشت: مشکلات حوزه فرزند آوری تنها مباحث مالی نیست بلکه بهبود وضعیت این بخش نیازمند آگاهی بخشی و فرهنگ سازی و تغییر نگرش ها است.

وی افزود: برای خانواده های که دارای فرزندان بیشتری هستند برنامه های حمایتی ویژه از سوی دستگاه های اجرایی ذیربط اتخاذ شود.

کامرانی گفت: رفع مشکلات مربوط به ناباروری به ویژه تامین هزینه های مورد نیاز زوج های نابارور موضوع مهم دیگری است که نیازمند توجه است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.