×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
آیین افتتاحیه طرح اوقات فراغت کانون های مساجد میناب

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،حجت الاسلام ابراهیمی، امام جمعه میناب در این آیین گفت: تبیین و ترویج فرهنگ کار و تلاش و کسب روزی حلال و مضرات ورود جوانان به مشاغل کاذب در برنامه های اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد گنجانده شود.

امام جمعه میناب با اشاره به شعار طرح اوقات فراغت کانون ها، بیان کرد: کانون های مساجد باید زمینه را برای آشنایی مخاطبان طرح اوقات فراغت با مقوله های مهم اخلاق، نشاط و معنویت فراهم سازند.

وی با بیان اینکه برقراری ارتباط خوب با نسل جوان باید محور برنامه های طرح اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد باشد، افزود: ترویج معنویت و اخلاق نیز باید یکی دیگر از اولویت های طرح تابستانه کانون ها باشد.

امام جمعه شهرستان میناب ادامه داد: آموزش مهارت های زندگی و سبک زندگی اسلامی از دیگر موضوعات مهمی است که باید در برنامه های طرح اوقات فراغت کانون های مساجد مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: توجه به مقوله کادرسازی برای آینده نظام اسلامی یکی دیگر از محورهایی است که باید مورد توجه متولیان اجرای طرح اوقات فراغت در مساجد باشد.

حجت الاسلام ابراهیمی، ضرورت برنامه ریزی برای شناسایی و کاهش آسیب های اجتماعی را به متولیان طرح غنی سازی اوقات فراغت در کانون های فرهنگی هنری مساجد گوشزد کرد و افزود: عملیاتی کردن فرامین رهبر معظم انقلاب بویژه جهاد تبیین در راستای اعتلای سیاسی جامعه و ارتقا بصیرت سیاسی نسل جوان از دیگر بخش های طرح اوقات فراغت کانون ها باشد.

وی بر تبیین اقتصاد مقاومتی در قالب طرح اوقات فراغت کانون های مساجد تاکید کرد و گفت: تبیین و ترویج فرهنگ کار و تلاش و کسب روزی حلال و مضرات ورود جوانان به شغل های کاذب و همچنین کسب علم و دانش و تربیت نیروهای جهادی و ارائه خدمت به محرومان باید در برنامه های طرح اوقات فراغت کانون ها گنجانده شود.

امام جمعه میناب همچنین با تاکید بر بهره گیری کانون های فرهنگی هنری مساجد از ابزار جذاب هنری، افزود: بسیاری از کانون های مساجد این شهرستان فعالیت های درخور توجهی حتی در سطح ملی دارند که نمونه بارز آن کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر رضوی است.

وی با بیان اینکه هرساله شاهد اجرای برنامه فاخر جشنواره آسمان هشتم به همت کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) در روستای کردر رضوی هستیم، گفت: البته اکثر کانون های این شهرستان هر کدام به نوبه خود برنامه های خوبی اجرا می کنند.

حسین رییسی، نماینده حوزه شرق هرمزگان در مجلس از اوقات فراغت به عنوان مباحث مهم و قابل تامل نام برد و افزود: بخش عمده ای از تربیت و سبک زندگی و اتفاقات مهمی که در سرنوشت فرد رقم می خورد در اوقات فراغت اتفاق می افتد.

وی با بیان اینکه اوقات فراغت هم می تواند هم فرصت و هم آسیب باشد، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد تنها به فکر پر کردن وقت جوان نباشند بلکه با اجرای برنامه های مفید، اوقات فراغت جوانان را پربار کنند.

نماینده حوزه شرق استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قرار گرفتن کانون های فرهنگی هنری در فضای معنوی مساجد، افزود: مسجد مکان مهم انسان سازی است و طرح غنی سازی اوقات فراغت یکی از برنامه های کانون ها برای جذب نسل جوان به این مکان مقدس است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام(ص) به دستور الهی، مسجد را برای انسان سازی بنا کرد، گفت: کار مسجد از هر مرکز تربیتی دیگر موثرتر است و برای واکسینه کردن فرزندانمان در برابر آسیب ها باید آنها با مسجد آشنا و مانوس کنیم.

رییسی با تاکید براینکه فرزندان خود را از کودکی با مسجد مانوس سازیم، افزود: متاسفانه در برخی از مساجد، متولیان کودکان را از فضای مسجد دور می کنند که این خود نیز یک آسیب است که باید به آن توجه شود.

وی در ادامه به آسیب های اوقات فراغت اشاره کرد و گفت: موازی کردی تشکل های فعال در این حوزه یکی از آسیب های جدی است و باید ستادی تشکیل شود تا از ظرفیت همه فعالان این حوزه برای گام برداشتن در مسیر اهداف ترسیم شده استفاده شود.

نماینده مردم شهرستان های میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس با بیان اینکه منکر نقش امکانات در اجرای برنامه ها نیستم، تاکید کرد: اما معتقدم که همه کار را به وجود امکانات گره نزنیم و از امکانات موجود استفاده کنیم.

وی در پایان قول مساعد داد که از محل اعتبارات در اختیار به اجرای طرح غنی سازی اوقات فراغت در کانون های فرهنگی هنری مساجد شرق استان کمک کند.

اسلام خواجه یی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان نیز با اشاره به فلسفه شکل گیری کانون های مساجد، افزود: کادرسازی و تربیت هنرمند متعهد انقلابی رسالت اصلی کانون های فرهنگی هنری مساجداست.

وی با اشاره به شعار بازگشت به مساجد دولت سیزدهم، گفت: مسجد در صدر اسلام، محل مشورت، قضاوت، عبادت و دیگر امور بود و این قالبیت را دارد که به محور فعالیت های دینی و فرهنگی در جامعه اسلامی تبدیل شود.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در ادامه با اشاره به عملکرد کانون های مساجد شهرستان میناب، گفت: کانون های فرهنگی هنری میناب در زمینه تربیت هنرمند متعهد انقلابی موفق عمل کرده اند.

خواجه یی با بیان اینکه خروجی فعالیت های کانون های فرهنگی هنری باید عمران معنوی مساجد باشد، افزود: حضور پرشور جوانان در مساجد و صفوف به هم پیوسته نماز جماعت هدف نهایی فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

وی از اجرای طرح غنی سازی اوقات فراغت جوانان به عنوان گل سرسبد برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد نام برد و گفت: تلاش می شود تا از همه ظرفیت ها در استان برای اجرای موفق طرح اوقات فراغت کانون ها استفاده شود.

مصطفی کریمی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میناب نیز ضمن خوشامدگویی به شرکت کنندگان، گزارشی از عملکرد کانون های میناب را ارائه کرد.

ابراهیم ذاکری مدیر کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر رضوی، مجتبی رحیمی مدیر کانون فرهنگی هنری آل طه روستای پشته مهنو، سرکار خانم بهرامیان از کانون فرهنگی هنری خضر نبی محله شیخ آباد و علی ذاکری از کانون فرهنگی هنری روستای گورزانگ و از اصحاب رسانه شهرستان میناب نیز در این آیین به بیان پتانسیل و ظرفیت ها و همچنین چالش ها و مشکلات فراروی فعالیت فرهنگی در مساجد پرداختند.

حجت الاسلام بهرامی معاون تعلیم و تربیت ناحیه بسیج و جمعی از مدیران و رابطان واحد خواهران کانون های فرهنگی هنری مساجد بخش های مرکزی و بنذرک میناب از دیگر شرکت کنندگان در این آیین بودند.

طرح تابستانه غنی سازی اوقات فراغت جوانان همزمان با سراسر کشور از خرداد ماه جاری به همت کانون های فرهنگی هنری در سطح مساجد شهرستان میناب آغاز و تا نیمه دوم مردادماه ادامه خواهد داشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo