×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ادای احترام سرپرست و کارشناسان ستاد هماهنگی کانون های مساجد هرمزگان به شهدای گمنام در سندرک

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، اسلام خواجه یی سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان که به همراه کارشناسان این ستاد برای شرکت در آیین افتتاحیه طرح غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری بخش سندرک به این بخش سفر کرده بودند، در بدو ورود به سندرک با حضور در گلزار شهدای گمنام با قرائت فاتحه، با آرمان های والای شهدا تجدید میثاق کردند.

اسلام خواجه یی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در این آیین گفت: امنیت و اقتدار کنونی نظام جمهوری اسلامی مرهون از جان گذشتگی شهداست.
وی تجلیل مقام والای شهدا را رسالت آحاد مردم به ویژه مسئولان دانست و افزود: فرهنگ ایثار و شهادت ضامن بقای انقلاب و نظام اسلامی است.

مزار مطهر سه شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس در محوطه مسجد نور شهر سندرک از توابع شهرستان میناب در شرق استان هرمزگان ملجع و پناهگاه مردم ولایت مدار این بخش است.

گفتنی است؛ سندرک در سال ۱۳۸۸ به شهر ارتقا یافت و از شمال با بخش توکهور-هشتبندی، جنوب با شهرستان جاسک، شرق با شهرستان بشاگرد و غرب با میناب همسایه است و تا مرکز شهر میناب ۳۵ کیلومتر فاصله دارد.

آیین افتتاحیه طرح اوقات فراغت کانون های مساجد در بخش سندرک برگزار شد

آیین افتتاحیه طرح غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری بخش سندرک در مسجد نور مرکز این بخش برگزار شد.

 این آیین با حضور سرپرست و کارشناسان ستاد هماهنگی کانون های مساجد هرمزگان، بخشدار سندرک و استاد حوزه وفرمانده پایگاه مقاومت بسیج طلاب حوزه امیر المومنین و جمعی از مدیران، رابطان و واحد خو اهران و اعضای کانون مساجد این بخش در مسجد نور شهر سندرک برگزار شد.

علی شهمرادی، بخشدار سندرک در این آیین با اشاره به نقش و جایگاه مسجد، گفت: دشمن به خوبی به تاثیرگذاری مساجد در حوزه آگاهی بخشی و اعتلای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی پی برده و زیرکانه و مرموزانه درپی دور کردن آحاد جامعه به ویژه جوانان از این مکان مقدس است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت مساجد در گذشته تنها محدود به ماه های رمضان و محرم و صفر بود، افزود: امروز به برکت وجود کانون های فرهنگی هنری، مساجد در طول سال و به صورت مستمر برنامه دارند و همین نیز باعث جذب افراد به این خانه های نورانی شده است.

بخشدار سندرک ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری باید با توجه به تلاش دشمنان، برنامه های محتوایی و اثرگذار فاخری را در مناسبت های مختلف اجرا کنند تا بتوانند اقشار مختلف مردم با سلایق گوناگون را جذب مسجد کنند.

شهمرادی، شرایط کنونی حوزه فرهنگ بخش سندرک را بهترین دوران دانست و گفت: تاکنون سابقه نداشته است که این همه برنامه فاخر فرهنگی با محوریت مسجد در بخش سندرک اجرا شود و باید قدردان فعالان این حوزه باشیم.

وی با اشاره به کارکردهای مسجد در صدر اسلام، گفت: اگر سیاستگذاری های فرهنگی با محوریت مسجد شکل بگیرد اتفاقات بسیار خوبی را شاهد خواهیم بود.

بخشدار سندرک قول مساعد داد که از ظرفیت بودجه فرهنگی دهیاری و شهرداری برای حمایت از برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد به ویژه طرح اوقات فراغت کمک شود.

اسلام خواجه ئی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان نیز گفت: طرح اوقات فراغت تابستان امسال در بیش از ۶۰ کانون فرهنگی هنری مساجد بخش سندرک اجرا می شود.

وی افزود: ستاد هماهنگی از کانون های فعال و برتر در طرح غنی سازی اوقات فراغت حمایت خواهیم کرد.

حجت الاسلام مهدی سلیمی نماینده حوزه علمیه بخش سندرک نیز ضمن قدردانی از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد، آمادگی حوزه برای حمایت نرم افزاری از برنامه های کانون ها را اعلام کرد.

عیسی حیدری، رابط کانون های فرهنگی هنری مساجد بخش سندرک در این آیین ضمن برشمردن پتانسیل و ظرفیت های کانون ها به بیان چالش ها و مشکلات فراروی فعالیت های فرهنگی مساجد پرداخت و خواستار حمایت های بیشتر مادی و معنوی ستاد از برنامه های فرهنگی مساجد این بخش شد.

اجرای سرود توسط گروه سرود برادران کانون فرهنگی هنری رزمندگان اسلام و تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید از دیگر برنامه های این آیین بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo