×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

معمولا با آغاز سال جدید فرصتی برای تغییر و نقطه شروع یک کار تازه فراهم می آید؛ متاسفانه به نظر می رسد رخوت و سستی، عدم اطلاع رسانی اقدامات و برنامه های دولت توسط برخی روابط عمومی ها دامن مدیران این عرصه را گرفته و هیچ خلاقیت و نوآوری در مسیر کار مشاهده نمی شود.

معمولا با تغییر یک مدیر سیل خروشان انتشار تصاویری از بازدید مدیرجدید با سایر مسوولان جاری میشود بدون اینکه خبری از طرح، برنامه و یا تصمیمی برای رفع مشکلات مردم باشد. البته این نوع اطلاع رسانی مختص هرمزگان نیست و متاسفانه در سطح کشور مشهود است تا آنجا که این ضعف باعث شده آن چنان دولت مورد هجمه قرار گیرد که خود روابط عمومی ها هم کف زن و مشوق اظهارات مخالفان باشند و نتوانند دفاعی از عملکرد دولت داشته باشند.

در سال جدیدد که چندروزی از آن گذشته با رصد فضای مجازی و بررسی رسانه های دیجیتال می توان گفت تاکنون مدیری نه به عملکرد یکسال گذشته اشاره کرده و نه از طریق روابط عمومی به اطلاع یابی و شناخت افکار عمومی نسبت به سازمان خود همت گمارده بلکه با انتشار اخبار کلیشه ای و روتین در فضای مجازی سعی در رفع تکلیف خود داشته اند غافل از اینکه بازخوردهای منفی در افکار عمومی و جامعه داشته و باید شیوه کار خود را اصلاح کنند. هر چند گویا بسیاری روابط عمومی ها از خواب زمستانی هم بیدار نشده اند و حتی نسبت به همین چند عکس دید و بازدید هم خساست به خرج می دهند تا لااقل از حضور مدیران در استان دلگرم شویم.

ارتباطات در دنیای امروز تغییر کرده و باید بر اساس ذائقه مخاطبان پیش رفت. تخصصی عمل کردن و آگاهی از کار روابط عمومی سرلوحه کار باید قرار گیرد.

روابط عمومی ها می توانند افکار عمومی و دید مثبت آنان را نسبت به عملکرد دستگاه‌های اجرایی گسترش دهند. کسانی که در روابط عمومی ها فعالیت می کنند همواره نیازمند آموزش هستند چرا که هر روز فنون و روش‌های علمی جدید در این حرفه ایجاد می شود. یکی از اساسی ترین نیازهای دولت، سازمان‌ها و دستگاه‌ها، شناخت و ارزیابی افکارعمومی است تا بتوانند مناسب ترین و منطقی ترین ارتباط را با آن برقرار کرده و عملکرد مطلوب را ارایه نمایند.

آن گونه که پژوهش کارشناسان نشان می دهد در روابط‌عمومی جدید، احترام و به رسمیت شناختن افکار عمومی، نفوذ در افکار عمومی از طریق اقدامات ترغیبی برای تغییر نگرش‌ها و تلاش برای همبستگی نگرش‌ها و گرایش‌های مخاطبان در زمینه برنامه ها و اقدامات سازمان در شرایط فعلی خصوصا در هرمزگان بسیار ضروری است.

روابط عمومی هر مجموعه باید در راستای احقاق حقوق مردم و پیگیری حل و فصل مشکلات آنان تلاش کند که این مهم از طریق مخاطب‌شناسی و افکارسنجی حاصل می‌شود. براساس نظر یک پژوهشگر، روابط عمومی ها با بهره گیری از یافته های تحقیقاتی و مطالعات اجتماعی، مدیران را از دیدگاه‌ها، خواسته ها و نیازهای مخاطبان آگاه می سازند و از این طریق در تصمیم سازی و سیاست‌گذاری سازمان ایفای نقش می کنند. روابط عمومی به هیچ عنوان از مدیریت جدا نیست، روابط عمومی نزدیکترین فرد به مدیر سازمان است، به این دلیل که اطلاعات دقیقتر و گسترده‌تری از محیط داخل و خارج از سازمان دارد. حال با این توصیف، شما وضعیت روابط عمومی های هرمزگان را چگونه ارزیابی می کنید آیا شیوه ضعیف اطلاع رسانی در این دولت تا ۲ سال پیش رو ادامه خواهد داشت یا بر مدار تدبیر و ارتباط قرار خواهد گرفت؟ در سالی که گذشت کمتر مسوولی از یکسال تلاش دولت و اقدامات زیر مجموعه خود گفت و حتی اکثرا از برگزاری یک نشست خبری دریغ کردند. آیا مدیران در سال جدید برنامه ها و چشم اندازهای سازمان مربوطه را اعلام خواهند کرد یا اینکه به بازدیدهای بی حاصل خود ادامه می دهند؟!