×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
توقیف یک فروند شناور صید ترال در آب‌های شرق هرمزگان

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، مجتبی قهرمانی گفت: به دستور مقام قضایی و در پی گزارش اداره شیلات سیریک، یک فروند شناور غیرمجاز صید ترال توسط مأموران دریابانی شناسایی و توقیف شد.

وی در ادامه تأکید کرد: به منظور صیانت از حقوق عامه و تسهیل زمینه فعالیت بیشتر برای صیادان بومی، با تدابیر اتخاذ شده از سوی دستگاه قضایی، توقیف شناورهای ‌غیرمجاز در آب‌های استان هرمزگان به مأموریت مشترک شیلات، دریابانی و دیگر ضابطین تبدیل شده است.

قهرمانی با اشاره به دستگیری ۴ نفر از خدمه این شناور افزود: بنا بر گزارش ضابطان، شناور مذکور مجهز به تور صیادی غیرمجاز ترال بوده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین با بیان اینکه صید ترال باعث تخریب محیط زیست دریا می‌شود، گفت: دریا موهبتی الهی است که امروز در اختیار ما قرار دارد و باید از آن به عنوان امانتی برای آیندگان مراقبت کنیم و این امر مستلزم قاطعیت در حفاظت از زیستگاه‌های آبزیان و برخورد جدی با متخلفین است.

وی در پایان با اشاره به تأکیدات ریاست قوه قضاییه مبنی بر لزوم صیانت از ثروت‌های ملی در دریا و مقابله با صید ترال، اظهار داشت: دستگاه قضایی استان هرمزگان در راستای عمل به سیاست های ابلاغی، برخورد قاطعانه و بدون اغماض با افرادی را که از طریق صید غیرمجاز، معیشت مردم و صیادان بومی را به خطر می‌اندازند در دستور کار خود قرار داده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo