×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
شمار مسافرت‌های دریایی در هرمزگان به مرز چهار میلیون نفر رسید

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، اسماعیل مکی‌زاده اظهارداشت: سه میلیون و ۹۹۴ هزار و ۶۸۹ مسافر و گردشگر از ابتدای طرح تسهیل سفرهای دریایی ۱۴۰۳ از طریق بنادر مسافری وارد جزایر استان شدند. از این تعداد سه میلیون و ۳۸۱ هزارو ۶۷۵ مسافر و ۶۱۳ هزارو ۱۴ نفر گردشگر بودند.

دبیر طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳ در هرمزگان گفت: از این تعداد مسافر ۳۵ هزار و ۴۰۴ مسافر از طریق بندر آفتاب و ۲۹۴ هزارو ۱۵۹ مسافر از بندر مسافری شهید حقانی بندرعباس به مقاصد جزایر قشم و هرمز رفت‌و آمد کردند.

به گفته مکی‌زاده؛ از مجموع مسافرانی که در این بازه زمانی از طریق بنادر مسافری وارد جزایر استان شدند، ۱۴۹ هزارو ۸۷۸ نفر آنها بین بنادر پهل، لافت و جزیره قشم جابه‌جا شدند.

به گفته وی؛ این تعداد مسافر و گردشگر به وسیله ۸۹ هزارو ۳۲۰ شناور مسافری و گردشگری در مسیرهای دریایی استان هرمزگان رفت‌وآمد کرده‌اند.

معاون دریایی بنادر هرمزگان گفت: در این مدت نیز ۶۳۳ هزار و ۲۰۲ دستگاه خودرو از طریق شناورهای لندینگ‌کرافت از سرزمین اصلی به مقصد جزایر قشم و کیش و برعکس جابه‌جا شدند.

مکی‌زاده، آمار تردد مسافران از اسکله شهید ذاکری قشم را بیش از ۲۶۹ هزار اعلام کرد و ادامه داد: از ابتدای طرح سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳ تا پایان روز ۱۳ فروردین‌ماه جاری نیز ۹۰ هزارو ۱۳ مسافر و هشت هزار و ۴۴۸ گردشگر از طریق بنادر و اسکله‌های مسافری و گردشگری استان جابه‌جا و از مناطق تفریحی و گردشگری آن بازدید کردند.

طرح تسهیل سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفندماه سال ۱۴۰۲ آغاز و تا فردا چهارشنبه ۱۵ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ ادامه دارد. در اجرای این طرح در مجموع ۶۰۷ شناور مسافری و گردشگری به منظور جابه‌جایی ۱۳ هزار و ۷۲۸ مسافر و گردشگر و حمل یک‌هزار و ۸۹۲ خودرو فعال شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo