×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 7 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 8 خبر
ابعاد کنگره بین‌المللی امام سجاد گسترده شده است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، حجت‌الاسلام «محمد عبادی‌زاده» در آئین افتتاحیه دهمین کنگره امام سجاد (ع) اظهار کرد: امسال علی‌رغم تمام محدودیت‌ها کنگره برگزار شد و این چراغ فروزان روشن نگاه داشته شد.

امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با ذکر این نکته که کنگره امام سجاد (ع) جزو افتخارات هرمزگان است عنوان کرد: امسال یک تفاوتی با سال‌های دیگر وجود دارد؛ با توجه به شرایط کرونا ابعاد بین‌المللی این کنگره وسیع تر شده است در سال های گذشته با تعداد محدودی از دانشمندان و متفکران خارجی برگزار شد در حالیکه امسال شعاع کنگره امام سجاد (ع) گسترده‌تر شده است.

وی تصریح کرد: پیش از شروع کنگره با رایزنان فرهنگی کشورهای مختلف ارتباط برقرار کردیم که شوق زیادی برای حضور در این کنگره وجود داشت.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده ابراز داشت: از امروز تا 25 محرم ویژه برنامه‌هایی در استان‌های مختلف کشور در اتصال با کنگره امام سجاد (ع) به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: وجود مبارک زین العابدین در یک شرایط خاصی سکان امات و ولایت را به دوش گرفتند. شرایطی که بعد از حادثه عاشورا و جو خفقان در جامعه اسلامی شکل گرفت ماموریت امام سجاد (ع) برای هدایت مردم را استثنایی کرد. در هیچ دوره‌ای این سطح از خفقان را شاهد نبوده‌ایم.

امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان بیان داشت: امام چهارم در آن شرایط اقدام به چند حرکت بسیار مهم کرد. کادر سازی مجدد مکتب عصمت و طهارت بود. در جریان عاشورا بسیار به شهادت رسیدند و در گوشه‌های عزلت قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده خاطرنشان کرد: مختار که علیه دستگاه علوی به انتقام خون‌های پاک شکل گرفت باعث شهادت تعداد بسیاری از پیروان شد که امام سجاد (ع) باید اقدام

وی بیان داشت: رویکرد به دعا یکی از رویکردهای امام سجاد در مقابل روش های موجود بود؛ هم پر کردن خلا موجود در جمعیت اسلامی و تربیت انسان‌های پاک؛ با دعا نسبت به افشای وضعیت موجود با توجه به شرایط موجود در جامعه همت گمارد.

امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: دعا در کنار فعالیت‌هایی که برای حفظ و حراست مکتب امام حسین (ع) انجام گرفت در نوع خود بی نظیر است. امام سجاد (ع) از هرگونه اقدامی که باعث تحت الشعاع قرار گرفتن عاشورا شود جلوگیری کرد و اجازه نداد قیام‌هایی به موازات عاشورا شکل گیرد.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده ابراز داشت: مخاطب ادعیه مردم نبود؛ خدا بود لذا هر آنچه در معارف عالیه وجود دارد در ادعیه‌ها مشاهده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: زبان صحیفه زبان فطرت است و زبان فرقه نمی‌شناسم؛ به همین جهت سخنش در میان تمام ادیان و مداهب اسلامی و غیر اسلامی خریدار دارد چراکه با فطرت انسانی سخن می‌گوید. تقاضا دارم که حالا استان هرمزگان افتخار میزبانی کنگره امام سجاد (ع) را دارد باید یک تلاش مضاعف برای پیوند جامعه اسلامی در سراسر جهان با این کتاب مقدس ایجاد کنیم.

امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان بیان داشت: باید تلاشی انجام شود تا طلبه و طلاب علوم دینی با صحیفه سجادیه بیشتر آشنا شوند و تنها به ایام کنگره امام سجاد بسنده نکنیم. ترویج فرهنگ امام سجاد (ع) در تمام سطوح جامعه باید رواج پیدا کند و این جریان ادامه داشته باشد.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده خاطرنشان کرد: استان هرمزگان در اتصال با امام سجاد خواهد توانست خلائی که در جامعه در بعد معنویت و روحانیت وجود دارد رفع کند و هرمزگان را به عنوان کانون و مرکز توجه جهان اسلام معرفی کند.

برچسب ها :