×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
۹طرح عمرانی در شهرستان رودان افتتاح شد

به گزارش تجارت جنوب انلاین، رضا مدرس با بیان اینکه در مجموع ۴۴ پروژه با اعتبار یک هزار و ۱۳۰میلیارد ریال در طول هفته دولت امسال در شهرستان رودان به بهره برداری رسید، گفت : در آخرین روز هفته دولت، چهار پروژه به نمایندگی از ۹ طرح با اعتبار ۶۵۹میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.

وی با اشاره به طرح های بهره برداری شده، افزود: پروژه های آبرسانی شهرستان رودان به ارزش ۷۶میلیارد ریال شامل دو پروژه آبرسانی برای تامین آب روستای مغان و برزرد به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: حفر و تجهیز چاه در روستاهای برنطین، جم انبه و جغین شمالی دیگر پروژه هایی بودند که امروز مورد بهره برداری قرار گرفتند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: با بهره برداری از این پروژه ها، جمعیتی بالغ بر چهار هزار و ۸۰۰ خانوار از آب آشامیدنی پایدار بهره مند شدند.

مدرس بیان کرد: پروژه آسفالت و جدول گذاری معابر پشته معزآباد شهرستان رودان بطول ۲۹هزار مترمربع آسفالت، پنج هزار و ۹۰۰ متر جدول گذاری و ۸۸۰۰ متر مکعب زیرسازی با اعتبار ۴۴میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

وی اضافه کرد: پروژه های توسعه و احداث شبکه برق نیز شامل ۱۵ کیلومتر شبکه جدید، ۵۲ پست برق و ۴۹۸ دستگاه چراغ معابر با اعتبار ۷۶میلیارد ریال در شهرستان رودان به بهره برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: با افتتاح این پروژه ها ۶۴۰ مشترک جدید نیز از نعمت برق بهره مند شدند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان، همچنین گفت: کلنگ احداث گلخانه ۱۵ هکتاری در شهر رودان به زمین زده شد و فاز اول این طرح به مساحت ۱۰هکتار تا یکسال آینده و فاز دوم آن تا دوسال دیگر به بهره برداری می رسد.

مدرس ادامه داد: مجموع اعتبار این پروژه ۴۵۰ میلیارد ریال است که با بهره برداری از آن، زمینه اشتغال ۲۱۰ نفر فراهم می شود.

وی اضافه کرد: از سال ۹۴ تا کنون در هرمزگان مساحت گلخانه ها از ۱۰۰ هکتار به ۹۰۰ هکتار افزایش یافته که قرار است طی یک برنامه ۱۰ ساله به ۵۵۰۰ هکتار ارتقاء پیدا کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان یادآورشد: بهره وری و مدیریت مصرف آب و تولید محصولات صادراتی از جمله اهداف راه اندازی گلخانه است

برچسب ها :