×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مصوبه های شورای عالی انقلاب فرهنگی نقشه راه دستگاه های اجرایی در حوزه عفاف و حجاب باشد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،احسان کامرانی  در نشست ستاد استانی عفاف و حجاب با حضور مشاور وزیر کشور و مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور، افزود: فعالان در حوزه عفاف و حجاب باید به روز باشند و به تمامی شبهاتی که در زمینه عفاف و حجاب مطرح می شود با اشراف کامل پاسخ دهند.

وی با اشاره به اهمیت خروجی ملموس اقدام ها در حوزه عفاف و حجاب، یادآورشد: دستگاه های اجرایی تمامی اقداماتی را که در راستای توسعه و ترویج عفاف و حجاب در دستورکار قرار می دهند دارای خروجی ملموسی در جامعه باشد و تنها برای رفع تکلیف نباشد.

کامرانی در همین خصوص بیان داشت: تحقق اهداف در حوزه بهبود عفاف و حجاب نیازمند برنامه ریزی، پیگیری، آگاهی بخشی و انجام کار فرهنگی مستمر و گسترده است و انجام اقدام های ظاهری دستاوردی درپی نخواهد داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، با اشاره به کارنامه مطلوب استان در حوزه توسعه و ترویج عفاف و حجاب، تصریح کرد: کارنامه مطلوب هرمزگان در زمینه گسترش فرهنگ عفاف و حجاب مرهون همراهی آحاد مردم در پاسداشت این واجب دینی و پیگیری های مدیران دلسوز و معتقد و پرتلاش عضو ستاد استانی به ویژه دبیرخانه ستاد استانی عفاف و حجاب در اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری است که قابل تقدیر است.

کامرانی گفت: در بیشتر شهرستان های هرمزگان عفاف و حجاب از وضعیت نسبی مطلوبی به واسطه فرهنگ غنی مردم استان و اعتقاد عملی مردم به مبانی دینی به ویژه حجاب برخوردار است و ضروریست برنامه ریزی ها برای بهبود وضعیت عفاف و حجاب در مرکز استان و جزایر کیش و قشم پر رنگ تر باشد.

وی خاطرنشان کرد: اتخاد تدابیر مناسب در راستای توسعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و جلوگیری از گسترش بی حجابی در جامعه که آسیب های اجتماعی بسیاری در پی دارد، ضروری است.

وی افزود: فضای مجازی ظرفیت بسیار مهمی است که در راستای توسعه و ترویج عفاف و حجاب نباید از آن غفلت کرد و تولید محتوا برای انتشار و تبیین در این فضا ضروری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، با اشاره به در پیش بودن هفته عفاف و حجاب، تصریح کرد:  هفته عفاف و حجاب فرصت بسیار مناسبی برای پاسداشت این واجب دینی است که ضروریست با برنامه ریزی مناسب از این هفته برای تبیین اهمیت عفاف و حجاب بهره گرفت.

کامرانی خاطرنشان کرد: مادران شهدا به عنوان الگوهای عفاف و حجاب در جامعه هستند که آشنایی نسل جوان کشور با این اسوه های صبر و ایثار و مدافعان عفاف و حجاب ضروری می باشد.

وی گفت: آموزش و پرورش و دانشگاه ها نقش زیادی در تبیین و تولید محتوا در حوزه عفاف و حجاب با توجه به ظرفیت هایی که برخوردار هستند، دارند و جمعیت بالای دانش آموزی و دانشجویی تحت پوشش این نهادها می تواند فرصت بی نظیر و تاثیرگذاری در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باشد.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.