×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پیشگیری و مقابله با قاچاق سوخت اولویت‌ اصلی دستگاه قضایی استان هرمزگان است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، آیین تکریم و معارفه رؤسای سابق و جدید دادگستری شهرستان میناب با حضور مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی امام جمعه شهرستان میناب و جمعی از مسئولین قضایی و اجرایی برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در این مراسم، ضمن گرامیداشت ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبداللّه الحسین (ع) و ماه محرم از اقدامات بسیار خوب دادگستری میناب در راستای ارتقای امنیت این شهرستان، تشکر و قدردانی کرد.

قهرمانی در ادامه با بیان اینکه یکی از گفتمان‌های رئیس قوه قضاییه در دوره تحول و تعالی، رعایت حقوق متهمین می‌باشد، بر ضرورت توجه قضات به این موضوع مهم در صدور قرارهای تأمین به ویژه بازداشت موقت، تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: در قانون ایران یکی از استثنائات پیش بینی شده موضوع بازداشت موقت است که باید حتماً با موارد اتهامی تناسب داشته باشد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین با اشاره به شرایط ویژه شهرستان میناب اظهار داشت: دستگاه قضایی استان همواره به این موضوع توجه داشته و اقدامات متنوعی را به منظور تقویت دادسرا و دادگستری میناب هم از طریق تأمین کادر قضایی و اداری مورد نیاز و هم از نظر تهیه تجهیزات و امکانات لازم، انجام داده است.

وی با بیان اینکه دادگاه انقلاب شهرستان میناب برای مدتی رئیس نداشته است، گفت: اخیراً با توجه به پیگیری های دادگستری استان، رئیس شعبه دادگاه انقلاب شهرستان میناب تعیین شده و شروع به کار نموده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین با اشاره به اهمیت تکریم ارباب رجوع از سوی مسئولین و کارکنان دستگاه قضایی، بیان داشت: یکی از توصیه‌های مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با مسئولان قضایی توجه به موضوع برخورد خوب با مراجعین بود که این موضوع به عنوان یکی از شاخص‌های خدمت رسانی مطلوب نیازمند تمرین و توجه ویژه از سوی قضات و کارکنان دستگاه قضایی است.

قهرمانی در تعریف مفهوم خدمت رسانی مطلوب نیز گفت: خدمت رسانی مطلوب به معنی انجام دادن کار مراجعین به نحو احسن و همراه با تکریم است به گونه ای که حتی‌المقدور دیگر نیاز به مراجعه مجدد نداشته باشند.

وی اضافه کرد: خدمت رسانی مطلوب باید از ویژگی هایی، چون ارزان، سریع و کم فرآیند بودن برخوردار باشد و به همراه بی نیازی به مراجعه مردم، همراه با تکریم و سلامت اداری باشد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان، پرمنفعت بودن، در دسترس بودن و قابل ارزیابی بودن با بهره مندی از فناوری و تکنولوژی را از دیگر ویژگی‌های خدمت رسانی مطلوب عنوان کرد.

مجتبی قهرمانی همچنین با بیان اینکه پیشکسوتان چراغ راه ما هستند، تأکید کرد: باید از ظرفیت پیشکسوتان و بزرگان ونخبگان و توانمندی‌ها و جایگاه برجسته آنها به موازات مشورت با مردم در حوزه کاری و تخصصی مان و در عمل به وظایف قانونی و اجرای سیاست‌های کلان دستگاه قضایی استفاده کنیم.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه قاچاق سوخت بحران امروز استان است، یادآور شد: روزانه ده‌ها میلیارد تومان از اموال بیت المال از طریق قاچاق سوخت، تاراج می شود که این موضوع عواقب ناگواری را در حوزه‌های مختلف از جمله ایجاد فاصله طبقاتی کاذب، کمبود نیروی کار تحصیل کرده، قانون گریزی برخی از جوانان و آسیب‌ها و بحران‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه بزرگان منطقه و مردم و مسئولین نباید به فضاسازی‌های صاحبان زر و زور و حامیان قاچاقچیان سوخت توجهی داشته باشند، تأکید کرد: در حوزه مقابله با قاچاق سوخت طی روزهای اخیر، اقدامات بسیار خوبی از جمله در خصوص کشف مخازن غیرقانونی، دستگیری اتباع بیگانه غیر مجاز و جمع آوری سلاح‌های فاقد مجوز انجام شده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به اینکه اقدامات قاطعی به منظور مقابله با قاچاق سوخت در دریا انجام خواهد شد؛ به قاچاقچیان سوخت هشدار داد لایه های مختلف این طرح تا دستیابی به نتیجه نهایی ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه قاچاق سوخت معیشت نیست، خاطرنشان کرد: امروزه قاچاقچیان سوخت با این درآمدِ هنگفت، شغلشان را با مدیرعاملی شرکت‌های نفتی و پالایشگاه‌های بزرگ کشور هم عوض نمی‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تصریح کرد: از متنفذین، بزرگان، ریش سفیدان و نیروهای انتظامی و همکارانمان در دستگاه قضایی می خواهیم ضمن حمایت قاطع از اجرای طرح مقابله با قاچاق سوخت به صورت مستمر با قاچاقچیان مقابله کنند، چراکه اگر بخواهیم در این خصوص مسامحه ای داشته باشیم، دیگر حتی تردد در جاده های استان نیز برای مردم غیرممکن خواهد شد و مردم باید به دلیل ناامنی جاده ها در اثر جولان خودروهای سوخت از جاده های فرعی تردد کنند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در بخش پایانی سخنان خود، ضمن آرزوی موفقیت برای علی بلادر به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان میناب، از مسئولین اجرایی، امنیتی و انتظامی، علماء، بزرگان و متنفذین و مردم شریف این شهرستان درخواست کرد تا همچون گذشته دادگستری شهرستان میناب را در ادامه روند خدمت رسانی یاری کنند.

در انتهای این مراسم، با اهدای لوح سپاس از زحمات علی گرمه ای “رئیس سابق دادگستری میناب” تقدیر شد و با قرائت حکم حجت الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه، علی بلادر به عنوان “رئیس جدید دادگستری میناب” معرفی گردید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo