×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
زائر مصدوم اربعین تحت عمل جراحی رایگان قرار گرفت

در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تجارت جنوب آنلاین، دکتر مسعود منتظر الحجه متخصص ارتوپدی جراح استخوان، مفاصل و ستون فقرات از روند درمان دختر ۱۸ساله‌ای که به همراه خانواده بر اثر تصادف در جاده بوشهر حین بازگشت از سفر اربعین دچار شکستگی پا شده بود ارائه کرد و گفت: دختر خانم ۱۸ ساله شکستگی سخت لگن داشتند.

وی بر اثر تصادف دچار شکستگی نوع تی استابولوم شده بودند .و به هر دلیلی در استان بوشهر مورد عمل جراحی قرار نگرفته بود.

این متخصص ارتوپدی افزود: با پیشنهاد دکتر مومنی مدیر درمان تأمین اجتماعی استان، مبنی بر پذیرش و انجام عمل جراحی، پس از دیدن عکس‌ها موافقت خود را اعلام کردم. لذا بیمار سه شنبه گذشته در بیمارستان خلیج فارس بستری شد و یک روز بعد تحت عمل جراحی قرار گرفت.

این عمل حدود ۶ ساعت یعنی از ساعت ۱۲ تا ۱۸ به طول انجامید و بحمدلله با وضعیت مناسب اتاق عمل را ترک و ترخیص شدند.

دکتر منتظر الحجه بر ضرورت مراقبت در دوره نقاهت تصریح کرد: دوره نقاهت بیمار یک ماهه است و نباید وزن خود را روی مفصل لگن آسیب دیده قرار دهد. انشاالله بعد از طی کردن این دوره، فیزیوتراپی به مدت یکماه انجام خواهد شد. در ماه دوم بعد از عمل با واکر می‌توانند راه بروند و بعد از دوماه نیز بدون عصا حرکت کند. در واقع بیمار مطابق برنامه برای بازیابی توانایی در حرکت عمل خواهد کرد.

وی گفت: بجای استفاده از پلاتین از ست مخصوص استفاده گردید که نیازی به عمل مجدد و برداشتن آن وجود ندارد.

این پزشک و جراح متخصص انجام عمل این بیمار را سخت و طولانی عنوان کرد و افزود: این نوع عمل باید در مرکز مجهز انجام شود و تایم بالایی دارد و بهمین لحاظ برخی پزشکان از انجام آن خود داری می‌کنند. صدالبته هزینه انجام این گونه عمل‌ها بسیار بالاست که بالغ بر یک میلیارد ریال می‌باشد اما عمل نامبرده بدون هیچ هزینه‌ای انجام پذیرفت .

دکتر منتظر الحجه در پایان با ابراز خرسندی از توانمندی پزشکان و تجهیزات بیمارستانی در هرمزگان اظهار داشت: انجام این عمل سختی‌های خاص خود را داشت و این اتفاق نشان داد که تجهیزات و امکانات بیمارستانی در مرکز استان در مقایسه با استان‌های دیگر به ویژه استان‌های کرمان، یزد و استان‌های همجوار یکسان است کمبودی از این حیث نداریم و این استان از پزشکان متبحر و متخصصی برخوردار است و نیازی نیست که شهروندان هرمزگانی جهت درمان یا انجام عمل های این چنینی رنج سفر به استان‌های دیگر را متحمل شوند.

گفتنی است ۱۲شهریورماه ۱۴۰۲پدر این بیمار در مسیر بازگشت از سفر پیاده روی اربعین بر اثر تصادف در جاده بوشهر دعوت حق را لبیک گفت. و سایر اعضای خانواده نیز دچار مصدومیت شدند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo