×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
کاندیدهای مجلس از چالش‌آفرینی و سخنان تفرقه‌افکنانه پرهیز کنند

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، حجت‌الاسلام محمد موحدی‌آزاد در آیین تکریم و معارفه دادستان مرکز استان هرمزگان اظهار داشت: جامعه‌ای که بخواهد به آرامش روانی و سعادت دنیوی و اخروی برسد به عواملی نیاز دارد که یکی از این عوامل قانون و مقررات عادلانه است.

وی افزود: دومین عامل مورد نیاز وجود مجری عادل است، مجریان قانون و حاکمیت باید عادل باشند سومین عامل در رسیدن به سعادت در جامعه این است که جامعه عدالت پذیر باشد باید مردم عدالت را پذیرا باشند، این سه عامل اگر در کنار هم قرار گرفت جامعه به سمت سعادت و سلامت و آرامش روانی راه پیدا می‌کند.

دادستان کل کشور گفت: ما به عنوان یک عمل صالح و کمک به تقوای جامعه باید تلاش کنیم شعار سال محقق شود، هرمزگان استان مستعدی است که رشد تولید در آن می‌تواند مصداق داشته باشد، نظارت بر گمرکات مقدمه‌ای برای ایجاد آرامش در مردم و تامین نیاز جامعه است.

وی تصریح کرد: گاهی در حوزه گمرکات برخی وظایف به موقع انجام نمی‌شود لذا نظارت دادستان بر امور گمرکی و واردات در این زمینه الزامی است و نوعی عبادت محسوب می‌شود.

موحدی آزاد گفت: تکریم ارباب رجوع یکی از مسائل اصلی و جزو سیاست‌های کلان قوه قضائیه است، ارباب رجوع را باید تکریم کرد این وظیفه اخلاقی و شرعی است مسئول در هر رده‌ای باید صعه صدر داشته باشد و از تندی پرهیز و احترام مردم را حفظ کند.

وی تصریح کرد: دادستان باید بر قانون‌مندی تمرکز کند همه مردم را با قانون آشنا کند و در این زمینه از ظرفیت رسانه‌ها هم باید استفاده شود چرا که هر چه میزان آشنایی مردم با حقوق و مقررات بیشتر شود میزان ورودی پرونده‌ها به دادگستری کاهش خواهد یافت.

‌موحدی‌آزاد اظهار داشت: امروز مسئولان اجرایی و قضایی و تقننی انسجام بسیار خوبی در سطح ملی دارند و با همدلی مسائل را بررسی و تصمیم گیری می‌کنند این همدلی به استان‌ها هم تزریق شده و باید آن را تقویت کرد.

وی ادامه داد: پاسداری از ارزش‌های انقلاب یکی از مهم ترین اعمال صالح و مقدمه تقوا است هر چه بیشتر آثار خون شهیدان و منویات مقام معظم رهبری و امام راحل را تبلیغ کنید آگاهی مردم در این زمینه افزایش خواهد یافت و سرمایه اجتماعی تقویت می‌شود.

دادستان کل کشور با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اظهار داشت: امروز کودکان غزه در زیر بمب‌های آمریکایی له می‌شوند و امکان مداوا از آنها سلب شده دشمنان می‌خواهند اسلام جان نگیرد و انقلاب اسلامی که در آن نقطه نفوذ کرده، رشد نکند و مقاومت‌ها را بشکنند اما باید این مقاومت حمایت و تقویت شود تا رزمندگان جبهه را حفظ کنند و ارزش های اخلاقی و اسلامی و انسانی در جهان حاکم شود.

وی در ادامه با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه امروز نیاز داریم پرهیز از چالش آفرینی و سخنان تفرقه افکنانه است، کاندیداها باید از اقدامات چالش‌برانگیز پرهیز کنند افرادی که می‌خواهند در مجلس شورای اسلامی حضور یابند نباید سیاه نمایی کنند باید پیشرفت‌ها را بر اساس آمارها بیان کنند.

موحدی آزاد گفت: کاندیداها باید صداقت و راستی را در تبلیغات گسترش دهند و از هر نوع تهمت و تخریب و افترا به رقبا بپرهیزند.

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه پیگیری حقوق عامه و نظام باید جزو اولویت‌های اساسی باشد گفت: فضای مجازی مهم است، این فضا فرصتی است که می‌توان از آن استفاده و بهره برداری زیادی کرد اما آسیب‌های زیادی هم دارد که باید برای جلوگیری از این آسیب‌ها برنامه ریزی کرد چرا که نظام وظیفه دارد زمینه رشد فضایل اخلاقی را برای آحاد جامعه فراهم کند.

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo