×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بخش زایمان بیمارستان خلیج فارس پیشرو در کشور

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، شهلا نوربخش کارشناس مامایی و کارشناس اداره سالمندی ستاد مدیریت درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان با اشاره به تاریخچه این بیمارستان گفت: بیمارستان خلیج فارس بندرعباس یکی از بزرگترین مراکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی در منطقه جنوب شرق کشور می باشد که در تیر ماه سال ١٣٨٠ مقارن با هفته تامین اجتماعی توسط مسئولین وقت “وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی و مسئولین محلی” مورد بهره برداری قرارگرفت.

این بیمارستان جزو اولین مراکزی است که موفق به اخذ گواهینامه ISO ٩٠٠١:٢٠٠٠ از شرکت RWTUV ودریافت لوح دوستدار کودک درسال ١٣٨۴ شده است همچنین این بیمارستان بعنوان اولین بیمارستان از بین ٨٠٠ بیمارستان کشور موفق به دریافت لوح دوستدار مادر گردیده است.

کارشناس مامایی و کارشناس اداره سالمندی ستاد مدیریت درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان افزود: بیمارستان خلیج فارس از سال ۱۳۹۰ برنامه ها و اهداف خود را در ارتقای سلامت مادران حین و پس از زایمان تدوین و دنبال کردکه نتیجه آن دریافت لوح یا تندیس دوستدار مادر از وزیر بهداشت بود.

نوربخش تصریح کرد: درسال ۹۰فقط ۵ بیمارستان در کشور موفق به دریافت این لوح شدند که دو بیمارستان متعلق به تامین اجتماعی بودند .با توجه به دریافت این لوح م، از سال ۱۳۹۰موفق شدیم برای اولین بار در کشور و استان هرمزگان کلاسهای آموزشی ویژه مادران باردار را برای افزایش آگاهی مادران در دوران بارداری برگزار نماییم .همینجا عرض کنم این کلاس‌ها همچنان درحال برگزاری است و استقبال خوبی از سوی مادران صورت گرفته است.

وی با اشاره به شیوه ها و روشهایی که در بخش زایمان در جهت زایمان آسان در دستور کار قرار دارد، گفت: البته در کنار این کلاس‌ها اقدامات دیگری هم انجام شده که زایمان با استفاده از شیوه های کم دردی یا بی دردی صورت گیرد. شیوه هایی مانند زایمان در آب، استفاده از موسی درمانی، استفاده از شیوه رایحه درمانی ،استفاده از گازهای بی دردی مانند انتونوکس و شیوه های دیگر مورد استفاده قرار گرفت تا مادرانی که برای زایمان مراجعه می کنند با استفاده از این شیوه ها خاطرات شیرینی را از این اتفاق تجربه نمایند.

کارشناس مامایی و کارشناس اداره سالمندی ستاد مدیریت درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: برای بیمارستان خلیج فارس و پرسنل آن مایه افتخار است که امکان ارائه خدمات مطلوب در این بخش مهیاست.

شهلا نوربخش از برگزاری دوره های مهارت افزایی و آشنایی با روش های نوین زایمان در این بخش سخن گفت و افزود : خوشبختانه به لحاظ مهارت هم پزشکان و پرسنل مامایی فعال در این بیمارستان کلاس‌ها و دوره هایی که تجارب آنان را افزایش و دانش شان را به روز نگه می دارد می گذرانند .بهمین لحاظ پرسنل از مهارت و تجربه بسیار خوبی بهره می برند. و در اجرای این شیوه هایی که عرض کردم بهترین عملکرد را دارند .

وی درپایان با قدردانی از تلاش مدیریت ، کادر درمان و پرسنل این بیمارستان اظهار داشت : مطلبی که حائز اهمیت است اینکه بخش زایمان بیمارستان کماکان شاخص های بسیار خوبی از نظر آماری ،روش‌های انجام کار ،رضایت مندی مراجعان را دارد و از بخش‌های پیشرو در کشور محسوب می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo