×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حمايت فـولاد هرمزگان  از بومي‌سازي

شرکت فولاد هرمزگان سومين شرکت بزرگ فولادي کشور با ظرفيت توليد يک و نيم ميليون تن تختال در کرانه خليج هميشه فارس و غرب بندرعباس واقع شده است . اين شرکت سهم به سزايي در اقتصاد کشور و به تبع آن اقتصاد محلي شهرستان بندرعباس دارد. يکي از عوامل تاثيرگذاري اقتصاد محلي اين شرکت،  گردش‌هاي مالي فولاد هرمزگان در بانک هاي استان و پرداخت هاي بيمه و ماليات اين شرکت در استان هرمزگان است که اين خود مي تواند نقش مهمي در اقتصاد استان هرمزگان ايفاکند . عمل به مسئوليت هاي اجتماعي در استان هرمزگان در خلال وظايف توليدي، نکته مهم ديگري است که مي توان به آن اشاره کرد . مهم‌تر از همه اين نکات بحث اشتغال زايي اين شرکت است. مبحثي که ارتباط مستقيمي با اقتصاد هرمزگان و مسائل اجتماعي و فرهنگي مردم اين خطه دارد.  خبرنگار تجارت‌جنوب در گفت گويي که با معاون منابع انساني اين شرکت انجام داده که در ادامه مي خوانيد :

کيکاوس ندايي معاون منابع انساني شرکت فولاد هرمزگان در گفت و گو با تجارت‌جنوب آنلاین، سازماندهي، تامين ، نگهداشت و توسعه پايدار منابع انساني در راستاي تحقق اهداف استراتژيک را مامويت اصلي منابع انساني فولاد هرمزگان دانست . وي يکي از مهم‌ترين دستاوردهاي فولاد هرمزگان در استان را اشتغال زايي دانست و گفت: در مجموعه فولاد هرمزگان و شرکت هاي پيمانکاري اين مجموعه تعداد 3هزار و 929نفر مشغول به کار هستند که از اين تعداد 77 نفر بومي و ماندگار استان هرمزگان هستند . ندايي حفظ کرامت و افزايش بهره وري نيروي انساني را موضوعي دانست که  با پايداري اشتغال گره خورده و اين در حاليست که در شرکت فولاد هرمزگان و پيمانکاران اين شرکت امنيت شغلي همواره مورد توجه بوده است . وي در ادامه گفت: در اين راستا با نظارت بر قراردادهاي پيمانکاران عزت نيروي انساني مورد توجه است به نحوي که در يک موضوع قرارداد که نياز به تامين نيروهاي انساني دارد مجوز تعديل و اخراج نيروهاي قبلي به پيمانکار جديد صادر نخواهد شد. به همين منظور واحدي به نام امور پيمارنکاران در معاونت منابع انساني بر نحوه صحيح اجراي قانون کار و بر تمامي امور پرسنلي پيمانکاران نظارت دارد.

معاون منابع انساني فولاد هرمزگان با  اشاره به تعداد عائله کارکنان شاغل در مجموعه فولاد هرمزگان گفت : امرار معاش حدود 14000 نفر در استان هرمزگان مستقيما به فعاليت هاي فولاد هرمزگان گره خورده و از اين لحاظ بيشترين دقت را در پرداخت به موقع حقوق و مزايا با کمترين تاخير به کار مي بريم .

وي در پاسخ به اينکه آيا در فولاد هرمزگان برنامه اي براي جذب نيروي جديد وجود دارد گفت : ميزان اشتغال در صنعت فولاد ايران بسيار بيشتر از استانداردهاي جهاني است و اين موضوع در فولاد هرمزگان نيز صادق است . سياست ما در اين خصوص حفظ اشتغال فعلي و عدم تعديل نيرو مي باشد .

ندايي آينده اشتغال در فولاد استان را بسيار روشن و اميدوار کننده دانست و گفت : با اجراي طرح 10 ميليون تن فولاد در استان هرمزگان ، زمينه اشتغال تعداد زيادي از هرمزگاني ها فراهم خواهد شد . معاون منابع انساني فولاد هرمزگان وجود نيروي متخصص را يکي از لازمه هاي جذب نيرو در زمان معين دانست و به دانش آموزان دوره متوسطه که علاقه به صنعت فولاد دارند توصيه کرد در رشته هاي مرتبط مانند متالوژي و … ادامه تحصيل بدهند .

ندايي اشاره اي نيز به مبحث بومي سازي داشت که در يکسال اخير از سوي هلدينگ فولاد مبارکه بسيار به آن توجه شده است و گفت: فولاد هرمزگان در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي و رونق توليد که از موکده هاي رهبر معظم انقلاب است، از بومي‌سازي در تمام حوزه هاي فولاد حمايت مي کند که اين موضوع نقش مهمي را نيز در توليد شغل و اشتغال پايدار دارد . وي با بيان اينکه  مديرعامل فولاد هرمزگان در جلسات و سخنراني ها و مصاحبه هاي مختلف از شرکت هاي دانش بنيان ، نخبگان و سرمايه گذاران دعوت به همکاري نموده است گفت:  همانگونه که حتي‌الامکان نيازهاي خود را از درون استان تامين مي کنيم، در صورت تامين زيرساخت ها و آمادگي بخش هاي خصوصي،  آمادگي تامين همه نيازهاي فني خود را نيز از درون استان داريم. مطمئنا اين موضوع مي تواند نقش مهمي را در ايجاد اشتغال در هرمزگان ايفا کند. ندايي در پاسخ به اين سوال که خدمات فولاد هرمزگان در حوزه ورزش و رفاهيات کارکنان چگونه است اينگونه گفت :

نگاه فولاد هرمزگان به استان تعامل موثر و دوسويه است . ما معتقد به ارتقاي سلامت کارکنان خود  و از سوي ديگر معتقد به حمايت از اماکن ورزشي و رفاهي استان هستيم ازين رو با قرارداد هاي متنوع با بسياري از اماکن ورزشي و تفريحي بندرعباس و ساير نقاط استان توانستيم به نقطه تلاقي حمايت همزمان از کارکنان خود و جامعه برسيم .

معاون منابع انساني فولاد هرمزگان توسعه توانمندي هاي کارکنان، ارتقاي ايمني و سلامت کارکنان و ارتقاي عملکرد زيست محيطي را از اهداف استرتژيک شرکت در حوزه منابع انساني دانست  . وي توسعه نظام کارانه کارکنان، بهبود ارتباطات و تعاملات دوسويه با کارکنان، ارتقاي سطح خدمات و تسهيلات به کارکنان، توسعه جانشين پروري و جايگزيني، و توسعه خدمات فرهنگي و اجتماعي مطلوب به کارکنان و خانواده ها را از مواردي دانست که براي آن ها پروژه ها و برنامه هاي مشخصي تدوين شده است .

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.