×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تشکل‌سازی و تقویت تشکل‌های خصوصی در دستور کار قرار دارد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، «خلیل قاسمی» ظهر امروز (16 شهریور) در حاشیه آئین افتتاح دفتر انجمن خرمای شهریور استان هرمزگان اظهار کرد: یک غفلت تاریخی در استان هرمزگان در توسعه محصولات پتانسل‌دار آن مانند خرما انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان عنوان کرد: برای توسعه اقتصاد مبتنی بر محصولات محلی در دو حوزه هدفگذاری شده است که یک بخش آن مربوط به سازمان صمت و بخش دیگر در حوزه تولید که به اصلاح باغات مربوط می‌شود است.

وی تشریح کرد: دو بازار داخلی و بین‌المللی برای فروش محصولات مورد نیاز است که برای رقابت در هر دوی این بازارها ضعیف عمل شده است و نیازمند وفاق در مجموعه دستگاه‌های اداری و فعالین اقتصادی است.

قاسمی مطرح کرد: تشکل‌سازی یا تقویت تشکل‌های بخش خصوصی همواره در دستور کار قرار داشته چراکه خود بخش خصوصی در این حوزه‌ها می‌تواند به خوبی فعالیت کند و در کنار آن دولت به عنوان تسهیل‌گر و زمینه‌ساز اقداماتی را انجام خواهد داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان ابراز داشت: استان هرمزگان بخش اعظمی از خرمای کشور را تامین می‌کند و ظرفیت خوبی برای راهیابی با بازارهای بین‌المللی دارد. این موضوع نیازمند یک نگاه جدید در بخش صادرات مانند احداث پایانه است.

وی مطرح کرد: ایجاد فروشگاه‌ها و بازارهای داخلی برای ثبات در فروش خرما از دیگر اقداماتی است که باید در دستور کار قرار گیرد تا محصولات ما بتواند از تکانه‌های بین‌المللی هم در امان باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان ابراز داشت: خرما در شش استان کشور تولید می‌شود اما علاوه بر بازار داخلی، بازار کشورهای همسایه و کشورهای مسلمان جهان برای فروش این محصول وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها بهره‌ برد.

قاسمی بیان داشت: برنامه‌ریزی شده است که با استفاده از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان، در حوزه تولید و صادرات محصولات خرمایی جهش داشته باشیم.

برچسب ها :