×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۷۲ پروژه برق رسان در هرمزگان به بهره برداری می رسد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، محمد کریمی  در نشست خبری به‌منظور تشریح جزئیات پروژه های آماده افتتاح شرکت توزیع برق در هفته دولت برگزار شد، ضمن قدردانی از صنایع، فعالان بخش کشاورزی، ادارات و اماکن تجاری به‌واسطه رعایت الگوی مصرف، اظهار کرد: همراهی همه این مجموعه ها باعث شد که فصل تابستان را بدون کوچکترین آسیب و مشکلی پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به پروژه های افتتاحی هفته دولت، افزود: ۷۲پروژه برق‌رسانی با اعتبار ۲۱۲ میلیارد و ۸۸۶میلیون تومان در شهرستان های مختلف استان آماده افتتاح است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگانبا اشاره به توزیع شهرستانی اعتبارات پروژه های هفته دولت، گفت: از مجموع اعتبارات پروژه های هفته دولت، ۷۴ میلیارد و ۵۷۱ میلیون تومان مربوط به بندرعباس، ۱۱میلیارد و ۱۷۸میلیون تومان بندرخمیر، ۱۷میلیارد و ۸۳۲میلیون تومان بندرلنگه، ۹میلیارد و ۴۳ میلیون تومان پارسیان، ۱۳میلیارد و ۸۱۳ میلیون تومان بستک، ۱۵میلیارد و ۶۸۴ میلیون تومان میناب، ۱۴ میلیارد و ۹۲۶میلیون تومان سیریک، ۲ میلیارد و ۸۲۴ میلیون تومان بشاگرد، ۱۸میلیارد و ۵۴ میلیون تومان جاسک، هفت میلیارد و ۶۰۸میلیون تومان رودان، ۱۵ میلیارد و هشتصد و چهار میلیون تومان حاجی آباد و ۱۱ میلیارد و ۵۴۵ میلیون تومان مربوط به شهرستان قشم است.

کریمی بیان کرد: پروژه های هفته دولت در قالب اجرای بیش از ۸۴ هزار و ۳۳۹ متر شبکه های فشار ضعیف هوایی، ۱۷هزار و ۳۰۴ متر شبکه فشار ضعیف زمینی ، ۹۸هزار و ۳۶۱ متر شبکه فشار متوسط هوایی، ۱۴هزار و ۵۳۴ متر شبکه فشار متوسط زمینی، ۳۶۰ دستگاه پست هوایی، ۶۸ دستگاه پست زمینی و احداث ۲هزار و ۹۳۶ دستگاه چراغ روشنایی معابر به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره یه اهمیت چرخه مالی شرکت توزیع برق در راستای اصلاح  وتوسعه شبکه و ایجاد خدمت پایدار و مستمر، گفت: مطالبات وصول نشده شرکت توزیع برق هرمزگان بیش از ۳۰۰میلیارد تومان است که ۴۱,۷درصد این مطالبات مربوط به بخش عمومی واداری،  ۹.۶درصد بخش کشاورزی، ۲.۴درصد بخش صنعتی و ۲۰.۱درصد مطالبات این شرکت مربوط به سایر مصارف و به‌طور عمده بخش تجاری است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان، اصلاح شبکه‌های فشار ضعیف و تعویض سیم‌های مسی به کابل خودنگهدار را یکی از برنامه های مهم این شرکت در سال جاری عنوان کرد و افزود:  در حال حاضر بخش عمده ای از سیم های مسی شبکه فشار ضعیف در مناطق شهری و روستایی در معرض سرقت های پیاپی و مستمر است که بنا به ضرورت پیشگیری از این وضعیت و صیانت و حفاظت از این سرمایه ها و ایمن سازی شبکه، تعویض ۲هزار کیلومتر از شبکه های مسی به کابل خودنگهدار با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان طی یک برنامه دوساله اجرا می شود.

کریمی اضافه کرد: اصلاح یک‌هزار کیلومتر از شبکه در سال جاری و هزار کیلومتر دیگر در سال ۱۴۰۲ انجام خواهد شد که در قالب این عملیات، اصلاحات لازم به‌منظور جایگزینی و یا ایمن سازی پایه های فرسوده شبکه نیز انجام می شود.

وی، به وظایف شرکت توزیع برق هرمزگان در  بهره برداری و نگهداری از شبکه برق جزایر خلیج فارس نیز اشاره کرد و گفت: نصب دو دستگاه مولد  در تنب بزرگ به ارزش ۱۴ میلیارد تومان دئر برنامه های افتااحی هفته دولت، در جزیره ابوموسی هم تعمیرات مولدهای نیروگاهی با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان در دست اقدام هستند و تا پایان سال اورهال انجام می شود.

کریمی خاطرنشان کرد: پروژه زمینی کردن بخشی از شبکه‌ تنب بزرگ را هم در دست اقدام داریم که یک فاز آن انجام شده و در ایام هفته دولت افتتاح خواهد شد و در جزیره لارک توسط بنیاد مستضعفان، ۲دستگاه مولد ۱۶۷۰ کیلوواتی در دست نصب است که یکی از این مولدها به مرحله بهره برداری رسیده و مولد دوم هم به زودی تکمیل و وارد مدار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان گفت: بخش دیگری ازح اعتبارات شرکت مربوط به عوارضی است که در قبوض برق از مردم گرفته می‌شود و با اعتبار ۱۰۶ میلیارد تومانی از این محل، چندین پروژه در دست اقدام داریم که در تلاش هستیم این پروژه ها تا ایام دهه فجر سال جاری به بهره برداری برسد و در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بر برنامه ابلاغی، هوشمندسازی ۱۵۰هزار کنتور برق در استان طی سال جاری برنامه ریزی شده است که اگر منابع تأمین شود، این برنامه به‌طور کامل در سال جاری محقق می شود.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.