×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تعیین ضرب الاجل ۷ روزه برای سازمان محیط زیست جهت اعلام نظر در خصوص بندر چیروئیه

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، به مناسبت هفته قوه قضاییه، حبیب مسیحی تازیانی مدیر کل حفاظت محیط زیست هرمزگان به همراه معاونین این اداره کل با حضور در محل دفتر رئیس کل دادگستری استان با مجتبی قهرمانی دیدار و گفتگو نمودند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در این دیدار، طی سخنانی، صیانت از محیط زیست و حراست از جاذبه های طبیعی و جانوری را یک وظیفه و رسالت همگانی توصیف کرد و افزود: حراست و حفظ محیط زیست یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضائیه است.

مقام عالی قضایی هرمزگان، افزایش آگاهی و مشارکت مردمی را در پیشگیری از جرایم محیط زیستی مؤثر دانست و افزود: ارائه آموزش به برخی گروه های هدف جهت پیشگیری از وقوع جرایمی مانند شکار و صیدغیرمجاز، ضروری به نظر می رسد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در ادامه از اداره کل محیط زیست استان خواست مستمراً به منظور کاهش آلودگی‌ها توسط صنایع، هرگونه کم کاری، ترک فعل و عدم اقدام توسط مدیران اجرایی را به محض وقوع به دستگاه قضایی گزارش کند.

قهرمانی همچنین با اعلام ضرب الاجل ۷ روزه از سازمان محیط زیست خواست که سریعاً نظر خود را با نگاه حمایت از تولید در خصوص بندر چیروئیه از توابع شهرستان بندر لنگه اعلام نماید تا این بندر از بلاتکلیفی چند ماهه خارج شود.

وی همچنین از اداره کل محیط زیست استان هرمزگان خواست برای افزایش نظارت‌ها و مراقبت ویژه از منطقه حفاظت شده گنو، تدابیر لازم را اتخاذ نماید.

قهرمانی از دادستان‌های حوزه های قضایی و اداره کل محیط زیست استان هرمزگان نیز خواست در مهلت ۵ روزه با تهیه و تنظیم گزارش در مورد پرداخت یا عدم پرداخت سهم فضای سبز به میزان ۱۰ الی ۴۵ درصد با توجه به نوع آلایندگی و رعایت موارد مذکور توسط کارخانجات و صنایع، جهت پیگیری در دستگاه قضایی از باب حقوق عامه اقدام نمایند.

قهرمانی همچنین از اداره کل بنادر و دریانوردی و اداره کل محیط زیست استان هرمزگان خواست ظرف یک هفته، گزارش اقدامات انجام شده در خصوص نحوه نظارت بر پسماند و آب توازن کشتی‌ها جهت برگشت جایگزین آب طبق کنوانسیون مدیریت آب توازن را ارائه کنند.

وی همچنین تأکید کرد: ضرورت دارد به موضوع شناسایی و معرفی صنایع آلاینده و اخذ عوارض مربوطه به آن به صورت جدی ورود شود و حقوق استان هرمزگان در این خصوص اخذ گردد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان از تلاش ها و پیگیری های جدی مدیر کل محیط زیست استان و مجموعه اقدامات انجام شده در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در راستای صیانت از گونه های گیاهی و جانوری قدردانی کرد.

حبیب مسیحی تازیانی مدیر کل حفاظت محیط زیست هرمزگان نیز در این دیدار، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت اللّه بهشتی و ۷۲ تن از یارانش اظهار داشت: حل و فصل اختلافات مراجعین، احقاق حقوق افراد، رسیدگی به پرونده های ارجاعی و خدمت به مردم نوعی عبادت است و این توفیق بزرگ در نظام جمهوری اسلامی ایران موهبتی گرانمایه و گرانقدر است که به مسئولان و کارکنان دستگاه قضایی اعطا شده است.

مسیحی تازیانی اظهار داشت: به‌لطف خدا، قضات شریف نسبت به حقوق مردم و محیط زیست حساسیت خاصی دارند و این حساسیت ریشه در دادخواهی و حق‌طلبی آنان دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان همچنین با تقدیر از همکاری تنگاتنگ دادگستری استان هرمزگان با این اداره کل، اظهار امیدواری کرد: برگزاری این نشست ها موجب موفقیت های هر چه بیشتر برای حفاظت از محیط زیست استان هرمزگان شود.

وی افزود: امروزه نقش و جایگاه قوه قضائیه برای داشتن محیط زیست مطلوب غیر قابل انکار است و حمایت همه جانبه مراجع قضایی در حل مسائل زیست محیطی می تواند ما را در به سرانجام رساندن وظایف قانونی مان و حفاظت از محیط زیست یاری کند.

گفتنی است؛ در این نشست، معاون تنوع زیستی اداره کل محیط زیست استان هرمزگان و فرمانده یگان حفاظت، رئیس اداره حراست و رؤسای ادارات حقوقی و روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان نیز حضور داشتند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo