×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
صدور ۲ هشدار هواشناسی و دریایی در هرمزگان

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اشاره به صدور ۲ هشدار هواشناسی گفت: بنا بر اطلاعیه سازمان هواشناسی و رصد فعالیت سامانه های بارشی، یک سامانه جدید وارد استان شده که بخش‌هایی از استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

حسن زاده افزود: این سامانه از فردا اواخر وقت سه شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۲۹تا اواخر روز چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۱ در سطح استان فعال خواهد بود و به موجب آن شاهد رگبار باران و رعد و برق ، گاهی تندباد لحظه ای با احتمال تگرگ ، همچنین احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال ظغیان رودخانه های فصلی و بالا آمدن آب رودخانه ها خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان به مناطق تحت شعاع این سامانه بارشی را سواحل غربی استان و ارتفاعات دانست و بیان کرد : مناطق تحت تاثیر این سامانه شهرهای بستک ، پارسیان ،جزیره کیش، جزیره لاوان،حاجی آباد، جزیره سیری،سواحل غربی استان و ارتفاعات خواهد بود و همچنین مناطق خلیج فارس و مناطق دور از ساحل غرب تنگه هرمز و را در بر خواهد گرفت که بر اثر فعالیت سامانه شاهد سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب، احتمال خسارت در اثر تندباد لحظه ای، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه مردم از از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه خورداری کنند تصریح کرد: مردم از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه ها ،از صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع خوداری کنند و همچنین اطمینان از سازه های سبک ،احتیاط در ترددهای جاده ای و حفاظت از محصولات کشاورزی را در این روزها فراموش نکنند.

حسن زاده از صدور هشدار سطح نارنجی دریایی نیز خبرداد و اظهار داشت: بر اثر این سامانه از روز سه شنبه تا اواخر پنج شنبه شاهد وزش باد شدید و مواج شدن دریا خواهیم بود.

وی ادامه داد : از اواخر روز سه شنبه تا اواخر چهارشنبه وزش باد شدید شمال غربی در محدوده ۴۰کیلومتر بر ساعت (۲۴ نات) همراه با رگبار نسبتا شدید باران و رعد و برق گاهی با تند باد لحظه ای افزایش ارتفاع موج تا نزدیک۱۸۰سانتیمتر نزدیک (۶پا) در خلیج فارس و فراساحل غرب تنگه هرمز را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان ارتفاع موج و شدت باد در روز پنج شنبه در خلیج فارس و تنگه هرمز را بیشتر دانست و افزود : در روز پنج شنبه نیز وزش باد شدید شمال غربی تا جنوب غربی در محدوده ۵۰ کیلومتر بر ساعت (٢٨ نات) همراه با رگبار نسبتا شدید باران و رعد و برق گاهی با تند باد لحظه ای افزایش ارتفاع موج تا نزدیک ۲۰۰ سانتیمتر نزدیک (۷پا) در خلیج فارس و غرب تنگه هرمز خواهد بود.

حسن زاده به خسارات احتمالی در این مخاطره نیز اشاره داشت و تاکید کرد: اثر مخاطره احتمال خسارت در اثر تندباد لحظه ای و رگبار نسبتا شدید ،باران اختلال در ترددهای دریایی قایقهای صیادی و فعالیت های تفریحی اختلال در تردد شناورهای مسافربری در بنادر ،استان اختلال در تردد کشتیهای تجاری احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفسهای پرورش ماهی است.

وی تصریح کرد: توصیه می‌شود دستگاه‌های اجرایی و امدادی بویژه در سواحل مرکزی و شرقی استان و تنگه هرمز پاک سازی دهانه پل ها، لایروبی کانال ها را در دستور کار قرار دهند همچنین مردم نیز از توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها پرهیز و در عبور از سیل‌ها احتیاط کنند همچنین در این مدت فعالیت‌های کوه نوردی باید ممنوع شود و کشاورزان از محصولات کشاورزی خود محافظت کنند.

وی خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود آمادگی دستگاههای امداد رسان در مناطق دریایی‌ استان حفظ شود و تمهیدات لازم در مناطق دریایی استان و مناطق ساحلی جهت جلوگیری از خسارت احتمالی اندیشیده شود و از تردد شناورهای سبک و فعالیت تفریحی خودداری شود و همچنین تمدیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی های تجاری در خلیج فارس و نیمه غربی تنگه هرمز انجام شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo