×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
سرمایه‌گذاری در استان از پیشرفت خوبی برخوردار است/ جلوگیری از توزیع کارت‌های گارانتی تقلبی

به گزارش تجارت جنوب آنلاین ، خلیل قاسمی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:در بخش سرمایه‌گذاری در استان هرمزگان 959 جواز تاسیس برای فعالیت‌های صنعتی استان صادر شده است و برای بیش از ۲۹هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی ادامه داد:همچنین 891 واحد صنعتی بزرگ و کوچک در استان فعال هستند و این واحدهای صنعتی موفق به ایجاد ۲۷هزار نفر اشتغال مستقیم شده‌اند.

قاسمی افزود:وضعیتی که در ۴ماهه اول سال ۹۸ در آن روبه رو هستیم و میل به سرمایه ‌گذاری در استان در حوزه صنعت و معدن خوب است.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت اظهار داشت: طرح‌های شاخص صنعتی در دست اجرا سال جاری می‌توان به شرکت مادکوش با 95 درصد پیشرفت فیزیکی، توسعه گچ متین سمنان با 80 درصد پیشرفت فیزیکی، صنايع چوب ياسين بندر كنگ با 81 درصد پیشرفت فیزیکی، فولاد کاوه جنوب کیش با 69 درصد پیشرفت فیزیکی پدیده کاوش ایرانیان با 25 درصد پیشرفت فیزیکی، مهندسی توسعه آب آسیا با 21 درصد پیشرفت فیزیکی از طرح‌های شاخص صنعتی در دست اجرا سال جاری هستند اشاره کرد.

وی با بیان این که در بین چند محصول شاخص که در حوزه‌ی صادرات استان وجود دارد می‌توان به فولاد،آلومینیوم و محصولات سیمانی اشاره کرد گفت: در حوزه ی تولید شمش نیز نزدیک به ۸درصد رشد داشته‌ایم همچنین در بخش آهن اسفنجی این آمار به حدود ۹درصد می‌رسد.

قاسمی تصریح کرد: استان هرمزگان با صادرات حدود 55 درصد از قیر کشور، بیش از 4.7 درصد از سهم بازار قیر دنیا را به خود اختصاص داده است.

قاسمی با اشاره به این که در حوزه تجارت در دو بخش تجارت داخلی و خارجی فعالیت داریم گفت:در حوزه تجارت داخلی 11 اتاق اصناف، 146 اتحادیه صنفی،  بیش از 40 هزار واحد صنفی فعال به‌جز قشم و کیش، دو هزار و 321 پروانه  صادره در سال 98 و 7 هزار و 436 پروانه کسب صادره در سال 97 را داشته‌ایم.

وی ادامه داد:در حوزه تجارت خارجی 379 کارت بازرگانی معتبر، بیش از 40 هزار واحد صنفی دارای پروانه، 34 بنگاه صادراتی کالا و دو پایانه صادراتی در هرمزگان داریم.

قاسمی افزود:باید توجه داشت که اتاق بازرگانی دامنه‌ی فعالیت بین المللی دارد که در این شرایط بسیار موثر خواهد بود در شرایط حاضر در صدد بهبود صادرات محصولات استان هستیم چرا که صادرات غیر نفتی در الویت است.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت تصریح کرد: حدود پنج هزار و 182 نفر بافنده فرش فعال در هرمزگان داریم که از این تعداد 800 نفر بیمه شده هستند و بیشترین تمرکز بافت فرش در بشاگرد بوده و امروز فرش آن‌ها به بازار آمده است که این ظرفیت نیاز به معرفی بیشتر از سوی اصحاب رسانه دارد.

وی در خصوص افزایش نظارت بر قیمت محصولات ادامه داد:در حوزه‌ی بازرسی و نظارت با توجه به مطالبات مردم کانکس‌هایی در چند نقطه از شهر احداث شده است که مردم با مراجعه به این کانکس‌ها می‌توانند تخلف واحدهای صنفی را اطلاع دهند.

قاسمی افزود:همچنین سامانه‌ای به شماره ۳۰۰۰۹۱۲۴  در استان شروع به کار خواهد کرد که قیمت اقلام موردنیاز و پرمصرف در آن ثبت شده است و شهروندان با ارسال کلمه محصول مورد نظر می‌توانند از قیمت محصول اطلاع پیدا کنند.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت گفت:طرح دیگری در خصوص کالاهای قاچاق در حال اجراست که تا ۲۸مرداد ماه ادامه خواهد داشت،در این طرح از توزیع کارت‌های گارانتی تقلبی جلوگیری خواهد شد و شهروندان حتما به این نکته توجه کنند.

قاسمی خاطرنشان کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری تا دو ماه آینده نمایشگاه نیاز استان هرمزگان را برگزار می‌کنیم تا در حوزه صنایع نیز از واردات بی‌نیاز شویم.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت ادامه داد: در سال جاری در هفته دولت 29 طرح و پروژه غیر از پروژه‌های زیرساختی در حوزه واحدها خواهیم داشت.