×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
غدیر خم عیدالله است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین ،صبح امروز احمد عامری سیاهویی رییس ستاد دهه‌ی امامت و ولایت در جمع خبرنگاران گفت :فعالیت‌های منفی و مخرب دشمن در رسانه نتوانسته حتی خدشه‌ای کوچک به نظام مقدس جمهوری اسلامی  وارد کند.

وی با بیان ‌این که همه‌ی شکست‌های دشمن از برکات غدیر و امامت و حکومت در سایه‌ی ولایت است گفت:همچنین ترویج شبهات مخرب و اهانت به پبامبر بزرگوار اسلام  که با صرف میلیاردها دلار همراه بوده‌است نشانه‌ی استیصال و درماندگی دشمن است.

عامری سیاهویی اذعان کرد: ایران منابع قدرتی دارد که هیچ منابع قدرتی توان اظهار وجود در برابر آن‌را ندارد که این منابع قدرت عبارت است از فطرت و وجدان پاک مردم، وجود فرهنگ غدیر در میان مردم و ولایت مطلقه فقیه که نمونه بی‌‌نظیر قدرت و پشتوانه مردمی است.

وی افزود : رسانه‌ها زبان گویای غدیر هستند که می‌تواند مساله غدیر را با منطق قلم به صورت گویا بر گوش جهانیان برسانند. ،از دیرباز تا کنون بزرگان ما به فرهنگ غدیر توجه ویژه‌ای داشتند و به همین دلیل با ارشادات و فرمایشات مقام معظم رهبری نمایندگی‌هایی در شهرهای مختلف ایران ایجاد و چراغ غدیر در کشور روشن شده‌است.

رییس ستاد دهه‌ی امامت و ولایت با بیان این‌که بنیاد بین الممللی غدیر در استان هرمزگان از سال ۱۳۸۲ فعالیت خود را آغاز کرده است و هر ساله برنامه‌ های ویژه‌ای برای این ایام برگزار می‌کند ادامه داد: امسال برنامه‌های متنوعی برای این روز تدارک دیده شده است که از شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان به برنامه‌ای که روز عید غدیر برگزار می‌شود اشاره کرد؛در این روز “گردهمایی بزرگ غدیریون” در مسجد جامع بندرعباس برگزار خواهد شد.

عامری تصریح کرد: ما به دنبال پر رنگ تر کردن سنت حسنه امام علی هستیم و یکی از نتیجی که به دنبال آن هستیم مردمی کردن این مراسمات است.

وی در خصوص شام  عید غدیر خم بیان داشت: در کوی ملت با همکاری هیات مذهبی مکتب‌الزهرا و پایگاه بسیج آن منطقه در تدارک پخت 18 هزار دست غذا هستند تا در روز عید غدیرخم در میان مردم پخش شود.
رئیس ستاد دهه امامت و ولایت استان هرمزگان تشریح کرد: در شهرک توحید جوانان پر شور و علاقه‌مند به ولایت در حال پخت شش هزار پرس غذا هستند که تمامی این غذاها در مسجد جامع بندرعباس توزیع خواهد شد.
عامری‌سیاهویی ابراز داشت: در تمام سطح استان 200 هزار دست غذا پخت خواهد شد که به نوع خود بی‌نظیر است و عیدغدیرخم را مانند عاشورا به یک سنت در سطح استان تبدیل خواهد کرد.

عامری سیاهویی ادامه داد: 250 نفر الزام مبلغ داریم که به بخش‌ها و ادارت تمام استان اعزام خواهند شد که سازمان مبلغ زحمت اعزام را بر عهده گرفته است.
رئیس ستاد دهه امامت و ولایت استان هرمزگان اظهار داشت: در نوار ساحلی پشت فرمانداری بندرعباس برنامه‌هایی برای کودکان برای انتقال مفهوم غدیر انجام خواهد شد.

رییس ستاد دهه‌ی امامت و ولایت گفت: موضوع غدیر در تمام شهرستان‌ها فراگیر شده است برای مثال یکی از برنامه‌های خوب مردم میناب در تاریخ 28 مردادماه حرکت کاروان غدیر از میدان ولایت تا مسجد جامع امام است که حدود هشت هزار مردم ولایی میناب در این راه‌پیمایی شرکت خواهند کرد.وی عنوان کرد: در منطقه میناب و شهر سندرک بازسازی واقعه غدیر در 17 ذی‌الحجه برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد دهه امامت و ولایت استان هرمزگان تصریح کرد: اقدام ارزشمندی که در سالیان گذشته انجام می‌شد ازدواج آسان گل‌های علوی بود که از سال 94 ستاد مردمی برگزاری ازدواج آسان گل‌های علوی بود که در سال 97 در شهر تخت جمعا 313 دست جهیزیه تقدیم این عزیران شد.
عامری سیاهویی اذعان کرد: ستاد برگزاری ازدواج آسان گل‌های علوی در حال رایزنی است که در 17 ربیع الاول در هفته وحدت هزار و 500 ازدواج آسان به تعداد شهدای گرانقدر استان هرمزگان به نام این شهیدان متبرک شود که این مورد با محوریت استاندار هرمزگان انجام خواهد شد.
وی بیان داشت: عید سعید فطر و قربان عید مسلمانان است، در حالی که عید سعید خم عیدالله است لذا سرنوشت عاقبت به خیری همه ما وابسته به آشنایی پیدا کردن با این عید است به همین جهت به دنبال فرهنگ سازی برای مردمی کردن این عید هستیم تا همانند عاشورا در بخش امر ولایت و امامت فعال شود.
رئیس ستاد دهه امامت و ولایت استان هرمزگان تشریح کرد: بیناد بین‌المللی غدیر برنامه‌ها خود را زیر نظر نماینده ولی فقیه انجام خواهد شد و ایشان تاکید به مردمی کردن این برنامه‌ها داشتند به همین دلیل بنیاد غدیر به دنبال ایجاد گفتمان غدیر در دانشگاه‌ها و سراسر استان است.